Részletes információ: http://coachkepzes.szervezetepites.hu/index-2.html
Szerkesztettünkegy igen eredeti és nemzetközi léptékekben mérve is úttörő,
államilag elismert: a FATáltal akkreditálált,
(FAT: a Szociális és Munkaügyi Minisztériumhoz tartozó Felnőttképzési Akkreditáló Testület.
A Testület tagjai a Minisztériumok és szakmai szervezetek kijelölt, felnőttképzési szakemberei, szakértői.)
modulonként külön-külön is elvégezhető,
a megszerzett szakmai kompetenciákról modulonként is tanúsítványt adó
LIFE -ONTOLOGICAL- COACH
Személyi és életvezetési tanácsadó képzést.
A coaching lényegét a mi megközelítésünkben –röviden- a gyenge ontológia létrehozása jelenti. Erre alakítottuk ki azt az egyedülálló know-how-t, melyet egy egységes rendszerben, az ún. Massachusetts-módszerként kívánunk tanítani és elterjeszteni.
A rendszert tudományos fokozattal és referenciával rendelkező elmefilozófus vezetésével, pszichológus, igazságügyi mediátor és egy gyakorlott coach közreműködésével alkottuk meg.
A know-how könyv formájában rendelkezésre áll, melyet tankönyvként kívánunk használni.
Az oktatás kb. 50-50%-ban elméleti és gyakorlati képzésre (tréning) épül. 3 modult hoztunk létre, melyek önállóan, egymástól függetlenül is elvégezhetők (modulonként is tanúsítványt kapnak a megszerzett kompetenciákról), de "Life -onotlogical- Coach" minősítést csak az együttes teljesítés esetén érdemeli ki a hallgató.
Kinek ajánljuk?
Posztgraduális képzésünket azok számára ajánljuk, akik coachként kívánnak dolgozni, vagy egyszerűen „csak” fontosnak tartják munkájuk és magánéletük minőségének javítását. Valamint azoknak is, akik jelenleg tanácsadó-szervezetet irányítanak. vagy szeretnének vezetni, illetve tanácsadókként, trénerekként tevékenykednek vagy ilyen irányú terveket szőnek. Képzésünk azok számára is perspektívákat nyújt, akik szeretnék cégüket, szervezetük sikeresebben működtetni, vagy új karrier lehetőségét keresik, esetleg pályaváltoztatásra készülnek.
A képzés rövid ismertetése
Napjainkban nagy jelentőséggel bír az a felismerés, hogy nemcsak a krízisben lévő embertársainknak van szükségük hasznos tanácsokra, hanem azoknak a személyeknek is, akik vezetőként, vállalkozóként a munkahelyükön, vagy a magánéletükben segítséget igényelnek, valamint azoknak is, akik szeretnék jobban kiaknázni a bennük rejlő lehetőségeket, sikeresebbek, kreatívabbak, elégedettebbek akarnak lenni az életük különféle területein.
Az itt végzett hallgatók egyaránt képessé válnak arra, hogy
vezetőként
· átfogóbb képet kapjanak szervezetük működéséről, ezen belül a saját
tevékenységről és alkalmassá válnak arra, hogy kreatívan szervezzék, irányítsák,
· összehangolják a karrierjüket a magánéletükkel,
· a magánéletüket is innovatív módon alakítsák.
tanácsadóként
· az információs társadalomban működő szerveződések minden szintjén kompetens
módon vegyenek részt az operatív feladatok megoldásában és a stratégiai célok
kitűzésében, megvalósításában,
· támogassa az őt megbízó szervezet vezetőjét, vagy vezetőit a képességei
kiteljesítésében,
· személyi életvezetési tanácsadóként segítséget nyújtson a hozzá forduló
szervezetvezetők, vagy más magánszemélyek számára.
A résztvevők a képzés során választ kapnak a legfontosabb kérdésekre, hogy mi a coaching, hogyan segít, kit támogat a coach.
A képzés nagymértékben gyakorlatorientált. Ez egyrészt segíti a legújabb kutatási eredményeket integráló, Magyarországon egyedülálló, új tantárgyak elsajátítását, másrészt a későbbi vezetői, vagy tanácsadói munka sikerét.
Az ontológiai coaching egy új, de többszörösen kipróbált, nagyon hatékony módszer. A végzett hallgatók a lifecoaching, a business, és az executive coaching területén is bátran vállalhatnak ügyfeleket.
MODULOK
LIFE -ONTOLOGICAL- COACH
Személyi és életvezetési tanácsadó
Reg. szám: 00010600
képzés részei
minden modul külön-külön is elvégezhető és tanúsítványt biztosít az egyes moduloknál megjelölt módon.
1. modul
I. SZINT
Személyi és személyközi kapcsolatok válságmenedzsere –Personal consulting-
Reg. szám: 00010601
2. modul
COACH minősítés- HALADÓ SZINT
Felsővezetői döntésmenedzser –Executive coaching-
Reg. szám: 00010602
3. modul
MESTER COACH minősítés-Mester szint
Információs társadalom tanácsadó -Information society experting-
Reg. szám: 00010603
CSOPORTINDÍTÁS
1. kezdési időpont
"I-SZINT" kezdés 2008. október 25. szombat
(tanítás minden hónapban 3 szombaton 10-18 óráig)
2. kezdési időpont
"I-SZINT" kezdés 2009. március 7. szombat: "csoportterem"
(tanítás minden hónapban 3 szombaton 10-18 óráig)
"COACH SZINT" kezdés 2009. március 7. szombat: "nagyterem"
(tanítás minden hónapban 3 szombaton 10-18 óráig)
3. kezdési időpont
"I-SZINT" kezdés 2009. szeptember 12. szombat: "csoportterem"
(tanítás minden hónapban 3 szombaton 10-18 óráig)
"COACH SZINT" kezdés 2009. szeptember 12. szombat: "nagyterem"
(tanítás minden hónapban 3 szombaton 10-18 óráig)
"MESTER COACH SZINT" kezdés 2009. szeptember 12. szombat: "szupervíziós szoba"
(tanítás minden hónapban 3 szombaton 10-18 óráig)
A Magyar Coachszövetség exkluzív környezetben, a Parlamentnél rendezi meg a képzését. Helyszín: V. ker. Október 6. utca 24. V.I.P. Szalon
ÓRAREND
Tanítási napok 2008-ban az "I-SZINT" csoportnak
október 25.
november 1.
november 8.
november 22.
december 6.
december 13.
december 20.
december 6.
december 13.
december 20.
Tanítási napok 2009-ben az "I-SZINT" csoportnak
január 3.
január 10.
január 24.
február 7.
február 14.
január 10.
január 24.
február 7.
február 14.
VIZSGA február 21.: írásbeli vizsga délelőtt 10-13-ig, szóbeli délután 14-től.
Gyakorlati jegyek az év közbeni teljesítményeik átlagaként alakul.
Tanítási napok 2009-ben az "I-SZINT" és a "COACH SZINT" (tavaszi) csoportnak
március 7.
március 14.
március 21.
április 11.
április 18.
április 25.
május 16.
május 23.
május 30.
június 6.
június 20.
június 27.
VIZSGA július 4., vagy szeptember 12.: írásbeli vizsga délelőtt 10-13-ig, szóbeli
délután 14-től.
Gyakorlati jegyek az év közbeni teljesítményeik átlagaként alakul.
Gyakorlati jegyek az év közbeni teljesítményeik átlagaként alakul.
Tanítási napok 2009-ben az "I-SZINT" és a "COACH SZINT" (őszi) csoportnak
szeptember 12.
szeptember 19.
szeptember 26.
október 17.
október 24.
október 1.
november 7.
november 14.
november 21.
december 5.
december 12.
december 19.
VIZSGA 2010. január 16.: írásbeli vizsga délelőtt 10-13-ig, szóbeli
délután 14-től.
Gyakorlati jegyek az év közbeni teljesítményeik átlagaként alakul.
Gyakorlati jegyek az év közbeni teljesítményeik átlagaként alakul.
KÉPZÉSI FELTÉTEL
Modulok ára 290.000 Ft/modul. 3 részletben való részletfizetés lehetséges.
1 modul 1 félévet jelent (120 óra).
A felvétel feltétele
BA, vagy azzal egyenértékű végzettség (egyetemi, főiskolai diploma).
A LIFE -ontological- COACH minősítés elnyerésére csak a fenti feltételeket kielégítő jelentkezőknek van módjuk.
Egyébként a modulok egyenként elvégezhetők középfokú végzettség és 5 éves szakmai gyakorlat igazolása esetén is.
Minden modul külön-külön is elvégezhető és a moduloknál megjelölt módon tanúsítványt biztosít.
A képzési idő 3 félév (párhuzamosan is elvégezhető).
JELENTKEZÉS
Jelentkezés telefonon munkaidőben 06-30-33-11878
KÉPZÉS EREDMÉNYE
Az ontológiai coaching egy új, de többszörösen kipróbált, nagyon hatékony módszer. A végzett hallgatók a lifecoaching, a business, és az executive coaching területén is bátran vállalhatnak ügyfeleket.
A képzésben végzett hallgató az alábbi dolgokhoz ért
Személyi és személyközi kapcsolatok válságmenedzsere –Personal consulting-
- alkalmas a személyi és személyközi kapcsolatokban jelentkező válsághelyzetek kanalizálására, a krízis legyőzését támogató reziliens magatartásmintázatok bemutatására és a viselkedés kialakítására,
- képes arra, hogy a válságot előidéző okok köréből kiválassza azokat az problémákat, amelyek megoldása a leghatékonyabban segíti a krízis felszámolását,
- nem a személyiség egészét akarja átalakítani, hanem fel tudja mérni a segítséget kérő személy képességeit és erőforrásait és ezekre támaszkodva dolgozza ki a megoldáshoz vezető stratégiákat,
- elsajátítja a logika alapvető összefüggéseit, ami lehetővé teszi számára, hogy megfelelő módon tudjon érvelni, meg tudja különböztetni az érvényes következtetéseket az érvénytelenektől,
- rendszerszemléletben gondolkodva részt tud venni a különböző típusú stratégiák kialakításában az ötletektől azok megvalósításáig,
- képes egyes projektek sikeres végrehajtásának menedzselésére,
- alkalmas a szükséges csoportok megszervezésére és irányítására,
- segíti az adott szervezet megfelelő működését biztosító tanulási folyamatok egyes fázisait, annak révén, hogy a rábízott munkacsoportokban, alegységekben (akár egyének szintjén) megteremti a tanuláshoz szükséges optimális feltételeket,
- olyan részleteiben kidolgozott modellvilágokat (explicit ontológiákat) tud létrehozni, amelyekkel a leghatékonyabban segíti a konkrét problémák rendezését,
- a válság felszámolásának érdekében olyan heurisztikákat működtet, amelyekkel képes kiválasztani a lehetséges megoldási alternatívák (víziók) közül azokat, amik az adott helyzetben leghatékonyabban segítik a megoldást. Ezeket a víziókat kvázi mérnöki pontossággal programokká tudja alakítani miközben mindaddig, míg a cochi nem tudja ezeket készségszinten használni, addig a „Life (ontológiai) coach”egy virtuális inkubátort von köré,
- képes új normarendszer kialakítására és elfogadtatására azokkal az ipari társadalomban szocializálódottak nevelési elvek, erkölcsi értékrendekkel szemben, melyek nehezen illeszkednek az új generáció életformájához,
- szervezetén belül sikeres kommunikátorrá válik,
- képes a tanácsadói és döntési helyzetekben hitelesen és meggyőzően fellépni.
- képes feltárni a profitorientált, a nonprofit és a civil szervezetek felépítését és működését akadályozó folyamatokat, ugyanakkor össze tudja gyűjteni azokat az erőforrásokat is, amelyek a szervezet segítik,
- alkalmas a személyi és személyközi kapcsolatok kezelésére,
- a nehézséget jelentő problémák közül ki tudja jelölni azokat, amelyek megoldása a leghatékonyabban segíti a döntéshozatalt,
- nem a szervezet egészét akarja átalakítani, hanem fel tudja mérni a rendelkezésre álló kompetenciákat és ezekre alapozva dolgoz ki a stratégiákat,
- a felsővezetői döntéshozatal megalapozása és megkönnyítése érdekében olyan heurisztikákat alkalmaz, amelyekkel segíti a működési alternatívák (víziók) kialakítását,
- alkalmassá lesz arra, hogy az egyes döntési alternatívákat konzisztens rendszerekké alakítsa és az így létrehozott szisztémákat összemérje egymással, ezáltal a felsővezetés számára kész megoldást kínáljon,
- megtervezi és menedzseli a tudástermelés folyamatát a teljes szervezetre nézve azáltal, hogy tanácsaival segíti a szubegységeket „holarchiává” formálni (mentoring, coaching, mediáció, mentalizáció, reziliencia),
- az egész szervezetnek egységes normarendszert nyújthat, amely segíti a felsővezetést egy jól átlátható, igazságos, kiszámítható, kooperációra és autonómiára épülő irányítási, valamint motivációs rendszer létrehozásában,
- együtt tud működni a különböző stratégiák felépítésében és megvalósításában,
- olyan részleteiben kidolgozott modellvilágokat (explicit ontológiákat) tud létrehozni, amelyekkel a leghatékonyabban segíti a szervezet működését,
- az információs társadalomban fokozódik a verseny (életfogytig tartó tanulás, stb.), ennek során az állandóan megújuló környezetben, új kihívások keletkeznek. Ehhez rugalmasan és kreatívan képes alkalmazkodni. A gyakorlati intelligencia alkalmazásával új és soha nem látott távlatokat nyit meg a szervezete számára,
- képviselni tudja szervezetét bármely fórumon sikeres kommunikátorként,
- képes a tanácsadói és döntési helyzetekben hitelesen és meggyőzően fellépni.
Információs társadalom tanácsadó -Information society experting-
- megismeri az új média (pl. weboldalak, virtuális világok, multimédiamédia, számítógépes játékok és animációk) nyújtotta lehetőségeket és képes hasznosítani azokat,
- megtanul az új média működését szabályozó normarendszerekben gondolkozni és dolgozni,
- eligazodik a különböző szubkultúrák között, ezért képessé válik az őket támogató megfelelő stratégiák kidolgozására,
- képes új normarendszer kialakítására és elfogadtatására azokkal az ipari társadalomban szocializálódottak nevelési elvek, erkölcsi értékrendekkel szemben, melyek nehezen illeszkednek az új generáció életformájához,
- jól eligazodik a különféle kulturális interfacek között, melyeket hatékonyan alkalmaz a szervezete működtetése érdekében,
- részt tud venni a XI. századi infoszféra és a pszichoszféra közti kommunikáció fejlesztésében,
- olyan heurisztikákat tud működtetni, amelyekkel képes kialakítani alternatívákat (víziókat). Ezeket a víziókat kvázi mérnöki pontossággal programokká alakítja miközben egy virtuális inkubátort hoz létre átmenetileg,
- képes együttműködni a különböző stratégiák felépítésében és kidolgozásában,
- befolyásolni tudja a társadalom egyes alrendszereinek összehangolt működését,
- szervezetét bármely fórumon sikeres kommunikátorként tudja képviselni,
- lehetővé válik számára, hogy az egyes szervezetek tanácsadójaként, vagy vezetőjeként sikeres válaszokat adjon a piaci kihívásokra.
KINEK AJÁNLJUK?
Célcsoport
Államigazgatásban foglalkoztatottak, humándiplomások, profitszféra felsővezetői, illetve tanácsadói, non-profit és a civil szervezetek vezetői és tanácsadói, a média területén dolgozók, kommunikációs szakemberek.
Oktatás célja
Egy rendszer (család és bármilyen szervezet) változatlanságát, paradox módon, gyakran a benne végbemenő változások idézik elő. Ugyanakkor a változások elmaradása miatt az adott szerveződés összeomolhat, azaz, a benne cselekvő ágensek akaratával szöges ellentétben, megváltozhat.
Az állandóságra való törekvés tehát gyakorta a változás legfőbb motorjává válik. És fordítva is igaz: a rendszeren belüli változtatásokra irányuló szándékok viszont az adott szisztéma változatlanságának, rugalmatlanságának legfőbb okai lehetnek.
Célunk olyan szakemberek képzése, akik átlátják az információs társadalom struktúráját és működését, képesek a logikatudomány és a döntésmenedzsment-elmélet elsajátítása révén tanácsot nyújtani és megoldani a felsővezetés szintjén felmerülő problémákat éppúgy, mint az egyéni krízishelyzeteket. Az oktatás során elsajátított tudás alkalmassá teszi a hallgatókat arra, hogy a szerveződések, társadalmi rendszerek minden szintjén hatékonyan avatkozzanak be.
Azoknak javasoljuk az oktatásnak ezt a formáját, akik hatékonyan szeretnék a rájuk bízott személyeket, munkavállalókat, munkacsoportokat segíteni, irányítani, olyan képességek birtokába akarnak jutni, melyek lehetővé teszik számukra tudatos karriertervezést és a mindennapok menedzselését.
Az ontológiai coaching egy új, de többszörösen kipróbált, nagyon hatékony módszer. A végzett hallgatók a lifecoaching, a business, és az executive coaching területén is bátran vállalhatnak ügyfeleket.
MI A COACHING?
A coaching terminus az edzést, pontosabban az edző által végzett munkát jelöli. A coaching az Amerikai Egyesült Államokból indult útjára. A sportpszichológiából a 80-as évek elején került be az üzleti világ és a személyközi kapcsolatok hatékonyabbá tételére irányuló módszerek fogalomrendszerébe.
Az információs társadalomban nagy jelentőséggel bír az a felismerés, hogy nemcsak a krízisben lévő embereknek van szükségük tanácsokra, hanem azoknak a személyeknek is, akik szeretnének többet kihozni magukból, sikeresebbek, elégedettebbek kívánnak lenni az élet bármely területén.
Mikor vehető igénybe a coaching?
Ha életvezetési tanácsokra (Life coaching) van szükségünk, amikor egy adott életszituációban elakadunk, és tovább szeretnénk lépni, amikor inspirációra van szükségünk, amikor problémánk adódik egy helyzettel, egy másik emberrel, vagy ha vezetőként a vezetői munkában "beszélgetőtársra" (business coaching) vágyunk.
Olyan, híd szerepet betöltő szakembereket szeretnénk képezni, akik többek között a bölcsésztudományok elsajátítása során megszerzett képességeiket a munkaerőpiac korábban előlük elzárt területein is hasznosítani tudják. A képzés során eltérő hard skillsekkel rendelkező hallgatók megtanulnak egy nyelven beszélni egymással (transzdiszciplinaritás) és ezáltal saját és mások szakterületeire új módon tekinteni. Erre azért van szükség, mert így tudnak lehet hatékony választ adni az információs társadalom kihívásaira azáltal, hogy egyrészt képesek lesznek integrálódni egy nagyobb interdiszciplináris szerveződésbe (átviszik és meghonosítják a különféle diszciplinákra jellemző speciális ismereteket), másrészt megőrzik, sőt megerősítik az eredeti foglalkozásukból származó identitásukat.
Valamennyi szakember akkor válhat sokszínűvé és valóban eredményessé, ha felismeri, hogy a különféle tudományágakból származó tudást eredeti módon kell kombinálni és erre képessé is válik a szakirányú továbbképzés elvégzése után.
MÓDSZERTANI ÖSSZEFOGLALÁS
- Miért nem működnek hatékonyan más coaching-technikák
(pl. a megoldásközpontú coaching)?
A következő kvázi-definíció (mely bevett coaching-meghatározásnak tekinthető) a magyarországi coach-cégek honlapján olvasható:
„A coaching nem a problémával foglalkozik. Kérdései a jövőre és kizárólag a megoldásra vonatkoznak. >>Mi az, amit el akar érni?<< >>Hogyan akarja másként (jobban) tenni a jövőben?<<”
A megfogalmazott cél tehát az, hogy a problémák öncélú boncolgatása helyett a felek a megoldásokra koncentráljanak. Sajnos a choachi (tanácsadást kérő személy, vagy szervezet) éppen azt nem tudja, hogy milyen lenne számára az a kívánatos jövő, amelyet részleteiben is képes bemutatni, elemenként megtervezni, hiszen a válságkezelés során rendelkezésre álló képességei, illetve fogalmi apparátusa nem teszi lehetővé, hogy létrehívja a kívánatos jövőt.
Ha erre egyébként képes volna, nem venne igénybe coachot.
A radikális fogalmi újítások szisztematikus előrejelezhetetlenségének törvényéből adódóan ez a vállalkozás annál kivihetetlenebb, minél nagyobb változásra lenne szükség.
- Miért működik az általunk kifejlesztett ún. Ontológia coaching?
Bár elfogadjuk a megoldásközpontú coaching előfeltevését, mely szerint a problémaszintről a megoldás szintjére kell emelkedni, viszont a kívánatos jövő kialakítást nem bízzuk a véletlenre. Módszerünk alapján a coach és a coachi hasonlóan működik, mint egy heurisztikákat felfedező program, melynek egyik beépített metaheurisztikája folyamatosan analizálja, hogy mely heurisztikák vezetnek (a kívánt jövőt leíró) eredményes fogalomalkotáshoz, és melyek nem. Utóbbiakat közösen átalakítjuk, előbbieket továbbfejlesztjük.
A heurisztikák révén olyan mikrovilágokat hozunk létre, melyek világos inputtal és outputtal bírnak, és jól átlátható, valamint uralható ún. „gyenge ontológiával” rendelkeznek. A gyenge ontológia lehetővé teszi, hogy megszabadítsuk a coachit a viselkedését (önmaga számára láthatatlanul) programozó fogalmaktól és fogalmi metaforáktól (pl. különféle bűntudat-generátoroktól és önvédelmi mechanizmusoktól). A coaching során – egyebek mellett új fogalmi metaforák bevezetése, valamint NLP-technikák révén – közösen létrehozott ontológiák olyan modellként szolgálnak, melyek lehetővé teszik a kívánt jövőbeli világok felépítését, belakását és kreatív továbbfejlesztését.
Cél, hogy a coachit olyan ún. holonikus rendszerré alakítsuk, amely két alaptulajdonsággal jellemezhető: az önállóságra való törekvéssel és az együttműködésre való hajlandósággal. Ha az önálló feladatmegoldás során kooperálnia kell, akkor kreatív módon képes rá, miközben továbbra is autonóm döntéshozatalra alkalmas személy marad.
Módszerünk arra (a korunk kognitív tudományából származó, más coaching technikák által nem kellően respektált) felismerésre épül, amit összefoglalóan a "megtestesült elme" (embodied mind) névvel illetnek. Az elme megtestesüléséről szóló elméletekben az a közös elem, hogy ember és világ, illetve test és elme elválaszthatatlan egységet alkotnak. Ennek az a következménye, hogy az elme és a külvilág közötti határ elmosódik, az elmék túlfolynak az agyakon (extended mind), vagyis az ember nem modellezhető a neki otthont adó világ nélkül. Ezért szánunk fontos szerepet az a jövőkép kialakításakor az ontológiák létrehozásának.
Az általunk kifejlesztett Massachusetts-módszerkülönféle módszereket és technikákat (pl. mediáció, mentalizációs technikák, reziliencia gyakorlata, fortsighting) integrál.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.